SeeMe - aktywne przejście dla pieszych

Aktywne przejścia dla pieszych SeeMe

SeeMe

SeeMe to wysokiej klasy aktywny system przejścia dla pieszych wykorzystujący technologię solarną i diody LED. Podstawowym zadaniem SeeMe jest ochrona pieszego w czasie, gdy znajduje się na przejściu lub w jego bezpośredniej okolicy. Nie działa w sposób ciągły tylko w momentach, gdy jest potrzebny.

System działa w czasie rzeczywistym, jest widoczny z odległości nawet 900 m. Spełnia wszelkie europejskie standardy i regulacje odnośnie bezpieczeństwa i emisji światła. Posiada znak CE.

Cechy aktywnego przejścia dla pieszych SeeMe:

  • system nie działa w trybie ciągłym, działa tylko w momencie kiedy pieszy lub rowerzysta wkracza na przejście i w trakcie jego pokonywania 
  • system detekcji jest kierunkowy co oznacza, że aktywuje się w momencie wkroczenia pieszego / rowerzysty na przejście, a nie aktywuje się gdy pieszy / rowerzysta przechodzi wzdłuż przejścia ani kiedy z niego schodzi 
  • moduł ostrzegawczy jest zintegrowany z wewnętrznie wbudowanym panelem słonecznym, co sprawia, że panel nie jest narażony na wandalizm oraz działa bez zakłóceń nawet w momencie dużych opadów śniegu
  • komunikacja pomiędzy modułami ostrzegawczymi oraz detektorami wykrywającymi pieszego / rowerzystę odbywa się całkowicie bezprzewodowo 
  • brak połączeń kablowych pomiędzy poszczególnymi składowymi systemu 
  • bezprzewodowość działania systemu sprawia, że rozwiązanie można stosować nawet na najbardziej skomplikowanych lokalizacjach (np. przejście na łuku), a poszczególne elementy mogą być od siebie oddalone nawet o 50-100 m i więcej
  • system detekcji posiada własne niezależne źródło zasilania 
  • brak połączeń kablowych systemu gwarantuje pełną jego mobilność (możliwość bezproblemowego przeniesienia systemu na inną lokalizację) oraz konfigurowalność rozumianą jako możliwość idealnego dopasowania rozwiązania do każdej lokalizacji 
  • system jest w pełni niezależny od zewnętrznych źródeł energiinie wymaga zaprojektowania / budwy przyłączy energetycznych
  • czas aktywności systemu jest w pełni programowalny (czas liczony od momentu oczekiwania na przejście oraz czas potrzebny na jego pokonanie) 
  • pomarańczowy (ostrzegawczy) kolor diod LED widoczny jest nawet na odległość do 900 m 
  • w każdym module ostrzegawczym znajdują się 2 diody LED po obu stronach modułu (łącznie 4 LEDy na 1 moduł), co sprawia, że system jest doskonale widoczny dla kierowców poruszających się w obu kierunkach
  • moduł ostrzegawczy ma wymiary 660 mm x 246 mm x 154 mm i waży 10,5 kg
  • CE, spełnia normy europejskie PN EN 12352:2000 , PN-ETSI EN 300 200-1, PN-EN  60950-1:2001 oraz dyrektywy Unii Europejskiej m.in. 2006/95/EC, 2002/95/EC, 2002/96/EC, 2006/66/EC
  • system wpisany na listę rekomendowanych produktów w ramach szwedzkiej "Wizji Zero", mającej na celu poprawę bezpieczeństwa drogowego 
  • system rekomendowany przez Unię Europejską i wpisany na listę oficjalnych produktów w ramach projektu "Bezpieczna droga do szkoły", który ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci poruszających się w okolicach szkoły 

 

Zastosowanie:

  • przejścia dla pieszych
  • przystanki autobusowe
  • przejazdy dla rowerzystów
  • drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne, miejskie
  • miejsca, w których niepotrzebna jest kosztowna sygnalizacja świetlna

Aktywacja:

System zawiera samozasilający sie moduł ostrzegawczy, który z łatwością może być zainstalowany nad znakiem D-6. Aktywacja może odbywać się za pomocą 3 różnych sposobów:

  • automatycznie i bezprzewodowo przez wykorzystanie detektora ruchu działającego w podczerwieni
  • automatycznie przez transpordery wykorzystujące sygnał radiowy
  • manualnie przez przycisk – sygnał do głównego modułu wysyłany jest bezprzewodowo

Detektor:

  • bezprzewodowy, brak kabli, sygnał przesyłany do modułu głównego drogą radiową
  • nie wychwytuje takich elementów jak gałęzie, liście itp.
  • kierunkowy, co oznacza, że system nie aktywuje się kiedy pieszy przechodzi wzdłuż przejścia oraz kiedy z niego schodzi, działa tylko i wyłącznie w momencie wkroczenia pieszego na przejście

Zasilanie

SeeMe samoczynnie zasilane jest energią słoneczną, nie wymaga konserwacji. Wysokiej klasy baterie słoneczne starczają na lata. System posiada wbudowany sensor natężenia światła naturalnego, który reguluje moc emisji światła ostrzegawczego w zależności od warunków pogodowych i pory dnia, nie oślepia kierowców.

 Atuty SeeMe

  1. Większa czujność i koncentracja kierowców w miejscach, gdzie piesi przekraczają drogę.
  2. Redukcja prędkości - doraźny sygnał ostrzegawczy aktywowany we właściwym momencie jest bardziej efektywny niż sygnał ostrzegawczy ciągły.
  3. Wzrost bezpieczeństwa pieszych - przejścia dla pieszych wyposażone w system SeeMe zdecydowanie zwiększają poziom bezpieczeństwa osób przekraczających przejście.

Testy bezpieczeństwa
Testy przeprowadzone m.in. przez szwedzki Generalny Zarząd Dróg oraz Instytut Dróg i Transportu dowiodły, iż w momencie gdy system SeeMe jest aktywny, kierowcy zwalniają średnio o 13-20 km/h. Ta różnica w prędkości może oznaczać granicę między życiem a śmiercią.

Dlaczego SeeMe

  1. SeeMe uaktywnia się tylko wtedy, gdy pieszy faktycznie zbliża się i przekracza drogę.
  2. SeeMe jest ekonomiczne i proekologiczne, zasilane jest energią słoneczną
  3. SeeMe jest łatwe w instalacji oraz mobilne – zawsze można zmienić jego lokalizację.
  4. SeeMe jest bezprzewodowe.
  5. SeeMe może być alternatywą dla drogiej tradycyjnej sygnalizacji świetlnej lub zastępować ją w miejscach, gdzie nie jest ona wskazana.

Aktwyne przejście dla pieszych SeeMe bierze udział w kampanii Fundacji PZU "STOP WARIATOM DROGOWYM".

SeeMe - aktywne przejścia dla pieszych
Zobacz film w jaki sposób działa system SeeMe w dzień Zobacz film ze szwedzkiej TV o przejściu Zobacz film o budowie systemu SeeMe Zobacz SeeMe w akcji PZU „STOP WARIATOM DROGOWYM” - Inowrocław Zobacz SeeMe w akcji PZU „STOP WARIATOM DROGOWYM” - Radom